Kommunikation
Kommunikation på Gladsaxe Privatskole
På Gladsaxe Privatskole foregår den daglige kommunikation altid med gensidig respekt for hinanden og i en god tone.
Den daglige kommunikation foregår primært mellem eleven og læreren/pædagogen og forældrene.
Afhængig af hvad der kommunikeres, og hvor alvorligt det er, kan det være nødvendigt at
involvere skolens ledelse. Kommunikationsvejen er beskrevet i dette dokument og illustreret på figuren herunder.

Den daglige kommunikation
Generel information kommunikeres primært via Forældreintra. Skolen tilstræber som
udgangspunkt et højt informationsniveau, men samtidig en balance for at undgå
overkommunikation og at vigtig information ”drukner”.
- Opslagstavlen benyttes til overordnede skolebeskeder.
- Ugeplanen benyttes til klassespecifik information om den daglige undervisning. Information er altid nøgtern og ikke personspecifik, f.eks. undervisningsplan, lektier og udflugter.
- Beskedfunktionen benyttes til meddelelser, f.eks. afklaringer, kort information,
koordinering af aftaler og praktiske oplysninger. Denne kommunikationsvej kan være
personspecifik. Henvendelse skal omhandle eget barn. - Tilmeldinger/blanketter benyttes til tilmelding til arrangementer, f.eks. forældremøder,
skole-hjem-samtaler, arbejdsdage og generalforsamling
Ved enhver undren eller bekymring for den enkelte elev opfordres forældre til at rette henvendelse.
Ofte er det lettere at udrede misforståelser eller løse konflikter i opløbet, så hellere en henvendelse for meget end én for lidt, og hellere for tidligt end for sent. Forældre kan ligeledes forvente at blive kontaktet af skolens personale, hvis det er nødvendigt.
Ved direkte henvendelse rettes først kontakt til klasselærer/lærerteam. Ved behov for et møde, koordineres dette direkte med klasselærer. Skolens kontor kan også være behjælpelig med at sætte et møde op. Telefonisk henvendelse sker altid efter forudgående aftale med lærer/personale. Også her kan skolens kontor hjælpe med koordinering.
Henvendelse til skolens ledelse rettes ved særligt alvorlige situationer, og altid efter henvendelse til klassens lærerteam (Se også skolens anti-mobbestrategi).
Kommunikation for fravær, sygdom og ferie er beskrevet i separat dokument.
Møder mellem skolen og hjemmet
- Skole-hjem-samtaler afholdes to gange om året og omhandler den enkelte elev. Samtalen foregår mellem lærerteam og forældre. Eleven deltager i én af samtalerne i indskolingen (1.-3. klasse), og herefter i begge.
- Forældremøder afholdes to gange om året og omhandler klassen som helhed. Der gives
information om de forskellige fag såvel som det sociale. Der kan også være særlige emner
at tage op, f.eks. fødselsdage, mobiltelefoner, sociale medier og alkoholpolitik.
Kontaktforældrene inddrages i forældremøderne.
Har du spørgsmål
Vi svarer som regel tilbage indenfor 24 timer i hverdagene.
Aktivitetskalender
Gå til indmeldelse
Følg os på socialemedier